ZEISS Shared Services sp. z o.o.

Centrum rozliczeniowe Grupy ZEISS

Obsługa finansowo-księgowa spółek

Carl ZEISS Shared Services Sp. z o.o.

Centrum rozliczeniowe

O nas

Centrum rozliczeniowe Carl ZEISS Shared Services Sp. z o.o. zostało założone 2012 roku w Poznaniu jako odrębna spółka grupy ZEISS.

Zatrudniamy ponad 140 pracowników zajmujących się obsługą finansowo-księgową spółek ZEISS zlokalizowanych w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie. Pracujemy w 3 głównych działach takich jak: Zobowiązania, Należności oraz Księga Główna. 

Obsługa klientów wewnętrznych i kontrahentów oraz opracowywanie dokumentów finansowych odbywa się w językach obcych, głównie w angielskim oraz niemieckim. Księgowi ściśle współpracują z jednostkami lokalnymi Grupy Zeiss oraz z podmiotami zewnętrznymi, jak audytorzy i konsultanci podatkowi. Nasza praca zdecydowanie wymaga skrupulatności i dobrej organizacji czasu i zadań.

Dział Zobowiązań - AP (Accounts Payable)

W dziale tym zajmujemy się przede wszystkim księgowaniem faktur zakupu oraz dbamy o terminowe płatności na rzecz naszych dostawców. Dodatkowo rozliczamy dokumentację pracowników z tytułu podróży służbowych i nadzorujemy zwroty poniesionych przez nich kosztów. W ramach wykonywanych obowiązków odpowiadamy na liczne zapytania mailowe oraz telefoniczne.

Dział Należności - AR (Accounts Receivable)

W dziale tym zajmujemy się głównie księgowaniem wszelkiego rodzaju płatności (wyciągi bankowe, czeki, weksle, karty kredytowe, przedpłaty, polecenia zapłaty). Prowadzimy również windykację należności poprzez wysyłanie monitów do naszych klientów. Do obowiązków każdego księgowego należy dbałość o zapisy na kontach, przygotowywanie raportów wiekowania należności na potrzeby wewnętrze jak i na potrzeby jednostek lokalnych.

Dział Księgi Głównej - GL (General Ledger)

W dziale tym zajmujemy się ewidencjonowaniem operacji gospodarczych zgodnie z przepisami lokalnymi oraz regulacjami IFRS, uzgadnianiem sald kont księgi głównej, a także analizą bilansu oraz rachunku zysków i strat. Istotnym elementem pracy jest przeprowadzenie procesu zamknięcia miesiąca, a następnie raportowanie danych finansowych do Grupy Zeiss. Do zadań działu dodatkowo zalicza się ewidencja środków trwałych, przygotowanie raportów VAT oraz wstępnych danych potrzebnych do przygotowania sprawozdania finansowego.

Pracę powyższych działów wspiera na co dzień:

  • Dział Technologii Informacyjnych (IT) – w dziale tym zajmujemy się zapewnieniem ciągłości pracy technologii używanych w procesach biznesowych, wspieraniem innowacji z wykorzystaniem najnowszych technologii oraz zagwarantowaniem bezpieczeństwa systemów informatycznych. Do zadań działu IT należy również implementacja nowych rozwiązań, które są zgodne z wymogami bezpieczeństwa i zapewniają spójność danych transakcyjnych. Ponadto, odpowiadamy za kompleksowe wsparcie polskiej jednostki ZEISS o profilu sprzedażowo-usługowym oraz za pełną administrację infrastruktury IT w kilku lokalizacjach w Polsce.
  • Dział HR i Administracji – W dziale tym realizujemy wszystkie procesy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi w całym cyklu „życia pracownika” w firmie. Jesteśmy wsparciem od momentu rekrutacji, przez onboarding nowego pracownika, jego rozwój w firmie, aż do offboardingu. Do naszych głównych zadań należy dbanie o terminową wypłatę wynagrodzeń, kontrola czasu pracy i nieobecności, zarządzanie benefitami, czy dbanie o ważność badań medycyny pracy. Staramy się także na bieżąco odpowiadać na wszelkie zapytania naszych pracowników. Dodatkowo dbamy o nasze biuro, aby wszystkim pracownikom niczego w nim nie brakowało. 
     

Kontakt

Jak nas znaleźć?

Carl Zeiss Shared Services Sp. z o.o.
Malta Office Park
Abpa A. Baraniaka 88E
III piętro, budynek F
61-131 Poznań
Tel: +48 61 626 86 00