Imponująca współpraca pomiędzy Porsche, Mahle, Trumpf i ZEISS zaowocowała wyprodukowaniem „drukowanego” tłoka o wysokiej wydajności i tym samym osiągnięciem kamienia milowego w wytwarzaniu przyrostowym.
Wytwarzanie przyrostowe oferuje ogromny potencjał zarówno dla zoptymalizowanych, jak i nowych komponentów. W Porsche technologia druku 3D jest już wykorzystywana w kilku obszarach. A teraz, wspólny projekt Porsche, Mahle i Trumpf, we współpracy z ZEISS, po raz pierwszy z powodzeniem zaskutkował wydrukowaniem w 3D komponentów napędowych, które są poddane dużym obciążeniom. Do produkcji tłoków do wysokowydajnego silnika topowego modelu 911 Porsche: GT2 RS wykorzystano procesy generatywne. Cały zespół kierowany przez szefa projektu Porsche, Franka Ickingera, jest bardziej niż zadowolony: „Dzięki temu możliwe jest zwiększenie osiągów silnika o mocy 700 KM z podwójnym turbodoładowaniem nawet o 30 koni mechanicznych, przy zachowaniu wyższego poziomu wydajności”. Projekt „drukowanego” tłoka o wysokiej wydajności zakończył się pełnym sukcesem. Kamień milowy w historii wytwarzania przyrostowego.
Od proszku do wysokowydajnych komponentów
Pionierzy w wytwarzaniu przyrostowym
Zapewnienie jakości jest niezbędne na wielu poszczególnych etapach procesu produkcyjnego, od proszku do gotowego komponentu. Aby spełnić specyficzne wymagania tego rodzaju produkcji, firma ZEISS opracowała kompleksowy proces zapewniania jakości. Celem projektu, oprócz produkcji prototypów tłoków, a tym samym poprawy wydajności komponentów, jest opracowanie procesu wytwarzania przyrostowego, który będzie w stanie spełnić najwyższe standardy jakości, pozostając jednocześnie szczupłym i opłacalnym, aby umożliwić produkcję seryjną.
Pobierz całą historię
Zainteresowany? Przeczytaj całą historię zastosowania! Wypełnij swoje dane i pobierz naszą historię zastosowania za darmo.