Podwozie i konstrukcje samolotów
Sprawdzone w branży rozwiązania 3D dla systemów lotniczych
Konstrukcje samolotów, takie jak podwozie, lotki lub inne systemy samolotu, są złożone, a ich bezpieczne działanie ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia bezpieczeństwa samolotu i pasażerów. Często części te są produkowane i montowane w różnych lokalizacjach i mają wiele złożonych geometrii, które wymagają kontroli wewnątrz i na zewnątrz. Bezstykowa technika skanowania 3D pozwala nam wirtualnie sprawdzać części pod kątem wad produkcyjnych pod każdym kątem, rejestrując każdą krawędź. Nie wspominając o tym, że pozwala nam to przeprowadzić wirtualną kontrolę montażu, zanim jeszcze część opuści linię produkcyjną, aby zapewnić prawidłowe dopasowanie do końcowego montażu. Rozwiązanie skanowania 3D ZEISS ATOS tworzy wirtualną kopię (cyfrową kopię) oferującą wysoką rozdzielczość i powtarzalność przy krótkim czasie realizacji. ATOS został zaprojektowany z zaawansowanym sprzętem i inteligentnym oprogramowaniem dla powtarzalnych, dokładnych pomiarów z elastycznością i niezawodnością procesu. Dzięki tym optycznym sensorom 3D producenci OEM i dostawcy z branży lotniczej wdrażają je coraz częściej, aby kontrola podwozi była bardziej wydajna, a samoloty bezpieczniejsze. Inspekcja systemów samolotu ATOS 5 podwozie samolotu
Rozwiązanie
Systemy skanowania ATOS 3D tworzą wirtualną kopię (cyfrową kopię) oferującą wysoką rozdzielczość i powtarzalność przy krótkim czasie realizacji. ATOS został zaprojektowany z zaawansowanym sprzętem i inteligentnym oprogramowaniem dla powtarzalnych, dokładnych pomiarów z elastycznością i niezawodnością procesu. Dzięki tym optycznym sensorom 3D producenci OEM i dostawcy z branży lotniczej wdrażają je coraz częściej, aby kontrola podwozi była bardziej wydajna, a samoloty bezpieczniejsze.
Produkcja
Systemy samolotu składają się z wielu części i wszystkie one muszą zostać odpowiednio sprawdzone, aby zweryfikować, czy zostały prawidłowo wykonane przed montażem. Części te mają wiele krzywizn, które są trudniejsze do zmierzenia za pomocą rozwiązań z sondą stykową lub nawet statycznych sensorów optycznych. Nie trzeba dodawać, że wymagana jest dokładność i szybkość. Zautomatyzowane, elastyczne systemy pomiarowe 3D są rozwiązaniem pozwalającym nie tylko na wczesną wizualizację wad produkcyjnych, ale także na zwiększenie wydajności produkcji i wyeliminowanie niepewności związanej z montażem części.
Innowacyjna technologia
Technologia ATOS łączy w sobie wysoką dokładność z danymi z pełnego pola, aby uzyskać wydajność lotniczą dzięki potężnemu duetowi sprzętowo-programowemu. Od siłowników i belek aż po koła, technologia ATOS wykorzystuje skanowanie 3D w niebieskim świetle i ZEISS INSPECT Airfoil do weryfikacji montażu i jakości w ciągu kilku minut.
ScanBox Series 6
ScanBox Series 6 zaprojektowano jako idealne rozwiązanie z możliwościami pomiaru masowego, niezrównanym czasem pomiaru i akwizycją danych całej powierzchni - wszystko w ramach jednej konfiguracji do pomiaru wielu części jednocześnie. Jego zautomatyzowany i szybki charakter pozwala producentom OEM szybko mierzyć podwozia, jednocześnie spełniając wymagania dotyczące tolerancji i przekraczając standardy jakości. W połączeniu z funkcją Virtual Measuring Room (VMR) w ZEISS INSPECT Airfoil, połączenie to eliminuje zgadywanie podczas weryfikacji montażu części, jednocześnie generując cyfrową kopię w celu weryfikacji jakości podczas cykli produkcyjnych.
Naprawę i remont
Od startu do lądowania systemy podwozia mogą wytrzymać spore obciążenia, ponieważ są głównym wsparciem samolotu na pasie startowym. Jednak gdy ulegają one uszkodzeniu lub wymagają prac konserwacyjnych, odbywa się to na koszt producentów OEM i dostawców samolotów. Dodatkowo stoją przed wyzwaniem inżynierii odwrotnej części zamiennych, jeśli pliki CAD nie są dostępne. Dlatego im dłużej trwa naprawa, tym więcej tracimy czasu i pieniędzy. Producenci OEM samolotów potrzebują szybkich systemów pomiarowych i intuicyjnego oprogramowania, które pomagają skrócić procesy MRO, jednocześnie wydłużając żywotność części podwozia.
Nasze rozwiązanie
ATOS 5 przenosi procesy MRO dla systemów samolotu z prewencyjnych na predykcyjne. Ten wysokonakładowy produkt osiąga wyniki rzędu pojedynczych mikronów w szybkich cyklach pomiarowych (przy pełnej rozdzielczości i pełnej dokładności pomiaru). Jego zdolność do tworzenia bogatej chmury danych jest prawie tak imponująca, jak jego niezrównana szybkość, przekształcająca dane w optymalne spostrzeżenia. ATOS 5 w połączeniu z ZEISS Blade Inspect Pro odkrywa ukryte błędy i optymalizuje zadania konserwacyjne dzięki kamerze o wysokiej rozdzielczości i możliwościom inżynierii odwrotnej. Szczegółowe informacje i analizy pomagają skrócić czas przestojów i zmaksymalizować koszty napraw oraz zwrot z inwestycji.
Badania i rozwój
Systemy samolotu, takie jak podwozie, stery, klapy i lotki, są zbudowane tak, aby wytrzymywać duże obciążenia i twarde lądowania. Zanim jednak zostaną certyfikowane do użytku, wymagane są intensywne testy (zarówno zmęczeniowe, jak i graniczne), aby wykazać ich zdolność do spełnienia surowych wymagań w zakresie funkcjonalności, bezpieczeństwa i żywotności. Producenci muszą wiedzieć, które części podzespołów ulegną awarii z powodu zmęczenia materiału. Testy fizyczne są niewykonalne, a konfiguracja stanowisk testowych może być kosztowna, co sprawia, że optyczne systemy pomiarowe i oprogramowanie ewaluacyjne są idealnym rozwiązaniem do testowania.
Zaufane rozwiązanie testowe
Technologia ARAMIS 3D to innowacyjna metoda testowania służąca do walidacji metod symulacji i wykorzystująca najnowsze podejścia do wirtualnego testowania w celu optymalizacji projektu systemu samolotu. Ten bezstykowy system może być łatwo zintegrowany z konfiguracją testową i dostarcza dane dotyczące przemieszczeń i deformacji 3D z precyzją i wysoką dokładnością. Korzystając z bogatych danych chmury punktów i narzędzi do analizy strukturalnej, procesy symulacji i projektowania są stale optymalizowane, aby zapewnić, że części konstrukcyjne spełniają wymagania OEM w ARAMIS i jego oprogramowaniu ZEISS INSPECT Correlate.
Przekształcanie danych w zyskowne spostrzeżenia
ZEISS INSPECT Correlate upraszcza przepływ pracy i przyspiesza konfigurację testów, podczas gdy sprzęt określa obszary zmęczenia lub naprężeń. W przeciwieństwie do typowych metod, takich jak przetworniki kablowe lub tensometry, ARAMIS rejestruje zarówno punktowe, jak i trójwymiarowe przemieszczenia i odkształcenia całej powierzchni. Dzięki takiej wiedzy zespoły badawczo-rozwojowe mogą dokładnie określić miejsca na konstrukcji podwozia, w których zaczynają powstawać deformacje. Inżynierowie są wówczas wyposażeni w wiedzę, która przekształca dane z testów materiałów w przewagę konkurencyjną i nowe koncepcje projektowe.