Inspekcja wnętrz samolotów
Optyczne pomiary 3D do wnętrz samolotów
Od pierwszej klasy po ekonomiczną, pasażerowie we wszystkich korytarzach chcą więcej od swoich doświadczeń podczas lotu. Linie lotnicze konkurują ze sobą, aby przekraczać oczekiwania klientów, projektując wnętrza samolotów, które optymalizują przestrzeń i zapewniają komfort, a jednocześnie pozostają lekkie, aby zmniejszyć zużycie paliwa i koszty materiałów. Wiedząc o tym, producenci OEM z branży lotniczej i kosmonautycznej potrzebują wyższej przepustowości i krótkich czasów kontroli, aby wypełnić zaległości i zaspokoić popyt, za którym zazwyczaj nie nadążają ręczne systemy kontroli. Potrzeba systemu, który może szybko i konsekwentnie dostarczyć wirtualną reprezentację lub cyfrową kopię wnętrza, jest najlepszą opcją dla producentów OEM z branży lotniczej.
Panele wewnętrzne i części z tworzywa sztucznego
Panele wewnętrzne i odpowiadające im części z tworzyw sztucznych muszą być produkowane w konkurencyjnej cenie i tempie, aby nadążyć za potrzebami przemysłu lotniczego. Panele wewnętrzne muszą spełniać zarówno standardy estetyczne, jak i montażowe, takie jak odstępy i wyrównanie lub niedoskonałości powierzchni; linie lotnicze nie akceptują niczego poniżej poziomu doskonałości. Elementy z tworzyw sztucznych i kompozytowe, takie jak przegrody, panele boczne i półki nad głową, przyczyniają się do ogólnej struktury, bezpieczeństwa i estetyki wnętrza. Optyczne skanery 3D są idealne do kontroli tych części, ponieważ zapewniają powtarzalne, precyzyjne pomiary oraz zastępują długie i zawodne kontrole wizualne.
Nasze rozwiązanie
Produkcja elementów wnętrza samolotu łączy w sobie to, co najlepsze w technologii ATOS: dokładność i rozdzielczość (jakość i ilość danych), niezrównaną szybkość pomiaru oraz zaawansowane możliwości inspekcji. Wyposażone w technologię Blue Light i zautomatyzowane przetwarzanie systemy ATOS są idealne do skanowania zakrzywionych paneli, nieregularnych części i geometrii powierzchni wnętrz, które w przeciwnym razie kosztowałyby więcej czasu i pieniędzy przy użyciu tradycyjnych metod pomiarowych.
Siedzenia
Fotele są prawdopodobnie bardzo ważnym elementem pod względem bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, ale także czynnikiem kosztowym i wagowym dla operatorów. Dostawcy dla linii lotniczych produkują tysiące foteli o określonych standardach estetycznych i komfortowych. Wraz ze wzrostem produkcji samolotów jednokadłubowych powtarzalność i precyzja stają się priorytetem przy poszukiwaniu metod kontroli jakości. Zautomatyzowane systemy kontroli umożliwiają również producentom zwiększenie wydajności przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów i czasu, spełniając stale rosnący popyt i realizując zaległe zamówienia.
Systemy ATOS i ZEISS INSPECT Airfoil zostały opracowane w celu uchwycenia 100% geometrii powierzchni wewnętrznych siedzeń samolotów w o połowę krótszym czasie i przy o połowę niższych kosztach niż w przypadku tradycyjnych metod. Ulepszone obszary pomiarowe w połączeniu z wysoką rozdzielczością skutkują dokładnym i szybkim pomiarem elementów siedzeń, zwiększając przepustowość bez uszczerbku dla jakości i standardów bezpieczeństwa.
Modernizacja wnętrza (inżynieria odwrotna)
W przemyśle lotniczym samoloty są okresowo modyfikowane i dostosowywane do ich oryginalnej struktury do określonych celów. Dlatego też dwa samoloty nigdy nie są do siebie podobne, niezależnie od modelu czy typu. Ponieważ są one unikalne, modyfikacje wiążą się z nowymi wyzwaniami w zakresie pomiaru całego samolotu, biorąc pod uwagę wcześniejsze prace konserwacyjne i naprawcze. To sprawia, że odwoływanie się do oryginalnych planów producenta jest ogromnym przedsięwzięciem. Firmy zajmujące się MRO i modernizacją w przemyśle lotniczym odnoszą ogromne korzyści z optycznego skanowania 3D, aby zmniejszyć liczbę iteracji, czasu i pracy ręcznej, które zwykle wymagają tradycyjnych systemów pomiarowych.
Nasze rozwiązanie
Technologia ZEISS wspiera przebieg prac związanych z modernizacją kabiny, zapewniając połączenie intuicyjnego oprogramowania (ZEISS INSPECT) i wiodących w branży optycznych sensorów 3D (systemy ATOS). Wykorzystanie szybkich sensorów ATOS o wysokiej rozdzielczości umożliwia wirtualne powielanie zeskanowanych obszarów, tworząc cyfrowy plan (lub cyfrową kopię) wnętrza w ZEISS INSPECT. Ta zwycięska kombinacja umożliwia dostawcom z branży lotniczej prowadzenie prac projektowych wirtualnie, bez prób i błędów, minimalizując czas spędzony w samolocie, jednocześnie maksymalizując czas, zyski i produktywność.