Łopatka sprężarki
ZEISS AEROSPACE SOLUTIONS

Łopatka sprężarki

Wydajność w projektowaniu silników

Sprężarki silników lotniczych mają tysiące łopatek, każda o długości 25-200 mm. Ponieważ nowoczesne konstrukcje łopatek sprężarek tworzą cieńsze i bardziej skręcone profile łopatek, poprzeczka dla precyzji wciąż rośnie.

Nawet najmniejsza niedoskonałość na powierzchni lub zmiana profilu łopatki sprężarki lub łopatki kierowniczej może negatywnie wpłynąć na przepływ powietrza, pogorszyć wydajność łopatki i obniżyć wydajność silnika. Globalna produkcja tych komponentów sięga milionów rocznie, co wiąże się z dużą liczbą zwrotów do konserwacji, napraw i remontów (MRO). Dlatego posiadanie precyzyjnych rozwiązań pomiarowych i kontrolnych jest niezbędne do zapewnienia płynnego procesu produkcji.

Rozwiązania w zakresie łopatek sprężarek ZEISS w całym procesie produkcji

Jakość jest kluczowym aspektem procesu produkcji łopatek do sprężarek. Przy milionach części produkowanych każdego roku i bardzo krótkich czasach cyklu, ryzyko wystąpienia istotnych niezgodności jest wysokie bez dokładnego monitorowania. Rozwiązania jakościowe ZEISS, stanowiące kluczowy atut dla naszych klientów z branży lotniczej i kosmicznej, umożliwiają umieszczenie odpowiedniego sprzętu na hali produkcyjnej w punkcie produkcji. Dostarczają również informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym za pomocą narzędzi programowych, dokładnie tam, gdzie jest to najbardziej korzystne, zapewniając natychmiastowe działania naprawcze.

Kliknij wszystkie kroki procesu

  • Proces kucia

    To niesamowite, jak nowoczesne maszyny i oprogramowanie analityczne mogą znacząco wpłynąć na tradycyjne procesy, takie jak kucie, prowadząc do znacznej poprawy produktywności i szybkości uzyskiwania dokładnych wyników.

    Wyzwanie
    Zapewnienie zgodności matrycy i kolejnych łopatek jest krytycznym zadaniem, a technologie ZEISS odgrywają kluczową rolę w tym procesie.

    Nasze rozwiązanie
    Technologie ZEISS doskonale nadają się do cyfrowego rejestrowania i analizowania w 2D i 3D zgodności łopatek oraz trwałości i zużycia matrycy.


  • Frezowanie zgrubne

    Biorąc pod uwagę zmienność kucia, zgrubne frezowanie ostrza przed ostateczną obróbką łopatki jest krytyczną częścią procesu!

    Wyzwanie
    Frezowanie zgrubne to szybki proces w trudnych warunkach, stanowiący podobne wyzwanie dla pomiarów i kontroli.

    Nasze rozwiązanie
    W ramach gamy technologii ZEISS urządzenia warsztatowe są projektowane tak, aby spełniały wymagania dotyczące prędkości i radziły sobie w trudnych warunkach na hali produkcyjnej.

  • Obróbka końcowa

    Krawędzie płata o odpowiednich promieniach dla wydajności, kształt stopki do dopasowania do tarczy sprężarki oraz nosek profilu łopatki zapewniający brak wycieku sprężonego gazu.

    Wyzwanie
    Obróbka końcowa jest szybkim procesem z małymi tolerancjami wielu krytycznych elementów i wymaga wydajności wysokiej klasy rozwiązania, takiego jak ZEISS PRISMO fortis.

    Nasze rozwiązanie
    ZEISS PRISMO fortis to maszyna, która sprosta wyzwaniom związanym z końcową obróbką łopatek sprężarki.

  • Walidacja

    Zapewnienie zgodności ze standardami regulacyjnymi i standardami OEM, takimi jak AS9102 lub AS13003, jest konieczne i niezbędne. Nasze rozwiązanie zostało zaprojektowane, aby pomóc spełnić te rygorystyczne i kompleksowe wymagania.

    Wyzwanie
    Łopatka sprężarki ma obszerny zestaw wymagań walidacyjnych w celu wykazania zdatności do lotu.

    Nasze rozwiązanie

    • Rozwiązania dotykowe, optyczne i mikroskopowe o wysokiej dokładności, spełniające tysiące charakterystyk niezbędnych do walidacji.
    • ZEISS Quality Suite pomaga w efektywnym zestawianiu wyników.
    • Specjalne oprogramowanie, takie jak ZEISS INSPECT Airfoil, umożliwia wydajną kwalifikację każdej charakterystyki na rysunkach części lub według innych norm.
    Konserwacja, naprawy i remonty (MRO)
    Konserwacja, naprawy i remonty (MRO)

    Konserwacja, naprawy i remonty (MRO)

    Wydłużenie interwałów serwisowych i konserwacyjnych

    Po uruchomieniu silnika będzie on poddawany regularnej inspekcji i konserwacji. Ponieważ linie lotnicze dążą do wydłużenia okresów między kolejnymi wizytami serwisowymi, nowoczesna metrologia 3D może pomóc warsztatom MRO wydłużyć żywotność łopatek sprężarki lub skrócić czas wymagany na każdą wizytę serwisową.

    Łopatki sprężarki są podatne na wiele różnych usterek, z których każda stanowi wyjątkowe wyzwanie. Wady te mogą występować w różnych strefach łopatki (A, B, C), po różnych stronach profilu łopatki (wypukłych lub wklęsłych) oraz na różnych typach krawędzi (natarcia lub spływu). Obejmują one między innymi zbyt małą cięciwę, zmniejszoną grubość i chropowatą powierzchnię łopatki.

    Błędy wymiarów

    • Korozja i zużycie łopatki.
    • Wgniecenia lub nacięcia na powierzchni łopatki.
    • Znaczne deformacje i pełzanie w porównaniu do pierwotnego stanu łopatki.

    Skontaktuj się z nami

    Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych rozwiązaniach dla przemysłu? Chętnie udzielimy więcej informacji lub przeprowadzimy prezentację.

    Potrzebujesz więcej informacji?

    Skontaktuj się z nami. Nasi eksperci skontaktują się z Tobą.

    Wczytywanie formularza...

    / 4
    Następny krok:
    • Zapytanie dotyczące zainteresowania
    • Dane osobowe
    • Szczegóły firmy

    Aby uzyskać więcej informacji na temat przetwarzania danych w ZEISS, należy zapoznać się z naszą informacją o ochronie danych.