Do szybkiej i dokładnej analizy
ZEISS FalconEye
Technika pomiaru optycznego karoserii samochodowych
We współczesnym przemyśle motoryzacyjnym czas projektowania nowego modelu pojazdu uległ skróceniu. Oznacza to, że sprawdzone rozwiązania trzeba łączyć z najnowszymi zdobyczami techniki. Na przegubie uchylno-obrotowym można zastosować obecnie nie tylko głowicę EagleEye, ale i najnowszą głowicę - FalconEye.
ZEISS FalconEye
CharakterystykaSzybka inspekcja konstrukcji nadwozi samochodowych
W produkcji samochodów wymagany jest pomiar niezliczonej liczby elementów, takich jak otwory, przekroje czy śruby, w tym także gotowe pojazdy.
W przypadku nowych pojazdów części muszą być analizowane szybko i dokładnie. Poprzeczka jest ustawiona bardzo wysoko, a kontrole są niezwykle czasochłonne – szczególnie przy pomiarach seryjnych.
Wymagania te spełnia optyczna głowica pomiarowa ZEISS FalconEye, oparty na technologii użytej w systemie ZEISS EagleEye navigator, ponieważ może on być dodatkowo stosowany na indeksowanych przegubach obrotowo-uchylnych.
Elastyczne ustawianie
Dzięki zastosowaniu dodatkowej ręcznej osi obrotu system ZEISS FalconEye można wypozycjonować w trzech ustawieniach kątowych z bardzo dużą powtarzalnością, umożliwiającą wyrównanie linii lasera względem części. W efekcie użytkownik tej głowicy pomiarowej korzysta z bezkonkurencyjnego systemu, pozwalającego na szybkie i dokładne wykonywanie zadań. Nowy system ZEISS FalconEye został również optymalnie zintegrowany z pakietem oprogramowania CALIGO.
Aby wymagane wyniki pomiaru były uzyskiwane szybko i łatwo, głowica pomiarowa musi być optymalnie zintegrowana z całym systemem. Indeksowany przegub obrotowo-uchylny RDS-CAA jest idealnym rozwiązaniem, ponieważ wystarczy skalibrować tylko kilka pojedynczych pozycji, a do konkretnego zastosowania są dostępne już wszystkie ustawienia kątowe. Pozwala to na znaczne skrócenie czasu pomiaru.